Kia Carens 2.0 CRDi
Detail recenze vozu
Kia Carens 2.0 CRDi
Evropský design pro celý svět Automobily značky Kia měly donedávna nádech exotiky, ale poslední představené modely jsou stylisticky pojaté v evropském duchu. To ostatně zaznělo i v rozhovoru s vice-presidentem Kia Motors Europe, který jsme nedávno zveřejnili. Kia se hodlá oprostit od spojení „korejský=zvláštní“ a vedle otevření evropského vývojového centra v Rüsselsheimu replique montre hublot najala také bývalého designera Volkswagenu. Carens ještě není jeho dítko, ale v mnohém již dobře odpovídá evropské představě o automobilové kráse a praktičnosti. Na tom celém je zajímavé to, že Kia tyto modely vyváží i na své tradiční trhy. V USA je Carens nabízen jako Rondo se zážehovými motory 2,4 (118 kW) a 2,7 V6 (134 kW). Carens zůstává spíše dvouprostorovým automobilem, který má mohutnou, vysokou příď, oddělenou od replique montre prostoru pro posádku a zavazadla. Rozměrné sdružené světlomety, které mají v sobě integrované halogenové projektorové prvky, samostatný zdroj pro dálková světla a směrovky, působí technicky vyspěle. Maska má typický tvar s dvěma chromovanými lištami. Nárazník místo dnes obvyklého povrchu lakovaného v barvě karoserie, přidává spodní střední část z nelakovaného plastu, jakoby se tato Kia hlásila k terénním schopnostem vozů kategorie SUV. Celek dobře maskuje skutečné rozměry – ty jsou jak za chvíli uvidíme nad všemi strategickými konkurenty. Boční profil končí ostře ukončenou střechou, dynamicky rostoucí linií oken (podobně jako u BMW X3) a elegantně tvarovanými vertikálně uspořádanými koncovými svítilnami. Ty mají moderní krystalický vzhled. Kola se zdají být malá, ale standardní replique rolex rozměry pneumatik 205/60 R16 (náš případ) nebo 225/50 R17 ukazují, že v tomto případě nejde o poddimenzování rozměru ze strany výrobce, ale o optický klam. Toto auto je opravdu velké. Konkurenční boj 4,545 m délky, 1,82 m šířky a 1,65 m výšky Kie Carens hravě překonává všechny konkurenty. Stejné platí o rozvoru a rozchodech kol. Velmi dobře je na tom i zavazadlový prostor. Ten sice nemá největší rozměry v základním uspořádání, ale to asi jen proto, že pod dnem, které vyrovnává plochu i po sklopení zadních sedadel, je stále ještě mnoho místa v praktických úložných schránkách na drobnosti, které tak jako tak v autě pořád vozíte s sebou. Nákladová hrana (68 cm nad zemí u nezatíženého vozu) je o několik centimetrů výše než u konkurence. Mezi podběhy jsme v zavazadlovém prostoru naměřili 1020 mm, výška zavazadelníku ke Replique Montre krytu činí 420 mm, délka u dna 880 mm a po sklopení druhé řady sedadel lze převážet předměty 1780 mm dlouhé. Do nového Carense se nastupuje komfortně díky velkým dveřím vpředu i vzadu. Řidič má k dispozici pouze výškově nastavitelný volant, což je jeden z mála věcných nedostatků, které by mohly být potenciálním problémem. Seřizovací rozsahy sedadla jsou široké. Výplně mají průměrnou tuhost, čalounění je v našem případě v kombinaci elegantních světle béžových a černých odstínů. Přístrojová deska s moderními tvary je sestavena z tvrdých plastů, které však mají kvalitní povrchovou úpravu, nezrcadlí se v čelním skle a nevydávají nežádoucí zvuky při jízdě. Řidič je informován o aktuálních parametrech vozu přístroji na štítu, který sestává ze tří kruhových výsečí. Středová konzole vytažená do prostoru mezi sedadla začíná nahoře výklenkem s digitálními hodinami a kontrolkami připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Na tomto místě bychom čekali poněkud rozměrnější informační displej; stávající řešení prozrazuje asijský původ jinak povedeného interiéru. Pod dvojicí kruhových výdechů ventilace je vestavěné originální rádio Kia o rozměru 2 DIN, jehož příjmové schopnosti (citlivost tuneru) i zvuk patří špíše k horším na trhu. Třetí displej na středové konzole patří automaticky regulované, ale pouze jednozónové klimatizaci. V přístrojové desce, ve výplních dveří, ve střeše i v zavazadelníku je dostatek odkládacích míst. Sedadla vpředu poskytují dobrou oporu replique rolex tělu, obě jsou dodávána s nastavitelnou bederní opěrkou. Poloha sezení je příjemná, jak bývá u MPV obvyklé sedí se vzpřímeně, sedáky mají dobrou délku (500 mm) a tak optimálně podpírají nohy. Vzadu jsou sedáky kratší (460 mm), ale výborně umístěné (mezi podlahou a hranou sedáku je 400 mm), takže sedadlo cestujícím také dobře podpírá stehna. Vpředu i vzadu je nad sedadlem nadprůměrná výška 1040 mm, podélný prostor na zadních sedadlech je snad až zbytečně velkorysý. Vnitřní šířka ve výši loktů činí 1540 mm vpředu , šíři interiéru 1520 mm uvítá především ten třetí vzadu. Prostorem pro posádku patří Carens k nejlepším pětimístným vozům MPV na trhu. Jízdní dojmy Carens ničím nepřekvapí. Jde o plnohodnotného reprezentanta třídy rodinných víceúčelových vozů. Poloha za volantem poskytuje dobrý výhled všemi směry, snad jen šikmo vlevo vpřed překáží mohutný A-sloupek. Karoserie působí robustně, je tuhá a také poměrně těžká (1519 – 1791 kg, dle verze). Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny na rodinu, takže rozhodně nejde o „sportovní MPV“, ale na druhou stranu je odpružení daleko od rozhoupaných dob starších korejských korábů silnic. Řazení šestistupňové převodovky bychom mohli označit za lepší korejský průměr, najít správnou rychlost v kulise není rozhodně problematické. Řízení je dostatečně přesné, klasický hydraulický posilovač plní úkoly tak jak bychom od vozu MPV čekali. Nožní brzdu zašlapujete samostatným pedálem zcela vlevo, její odjištění je také mechanické (ruční). obrázek [300 x 191]Silný turbodiesel nepatří mezi nejsilnější, ani nejúspornější motory své třídy, ale vezmeme-li v úvahu to co všechno nabízí, jde o dobrou volbu. Díky vstřikování common-rail, replique breitling navitimer dobrému uložení v karoserii a důkladné izolaci jsou zvuk i vibrace motoru potlačeny na minimum. Maximum točivého momentu sice udává výrobce až ve 2500 ot./min ale běžně použitelné jsou již dvoutisícové otáčky. Nárůst síly je plynulý, při akceleraci nebudete překvapeni žádnou momentovou explozí. Při akceleraci je vysoká hmotnost vozu cítit mnohem méně než při zpomalování nebo v zatáčkách. Dlouhý nejvyšší převodový stupeň umožňuje jízdu rychlostí 130 km/h s 2500 ot./min, což se příznivě projevuje na spotřebě. My jsme jezdili za 7,8 l/100 km s polovinou testovací trasy po městě, mimo město lze při troše snahy jezdit za 6 l/100 km, dálnice bude představovat v průměru sedmilitrový odběr. Filtr pevných částic je standardem bez příplatku. Velká hmotnost spolu s dobrou aerodynamikou vyústila jen v malou citlivost na boční vítr.sac longchamp soldes air max 90 pas cher nike air max tn pas cher nike pas cher air max pas cher Christian Louboutin Uk shoes
auto.cz