Jeep Cherokee 2,5 TD
Detail recenze vozu
Jeep Cherokee 2,5 TD
Jeep je opravdovým terénním vozem, který úmyslně postrádá přemíhublot red devil replica rolex explorer replica tag heuer automatic replica ru luxusu a zakulacených tvarů. Přesto je nutno zdůraznit, že Cherokee v minulém roce prošel výraznou inovací, která nákladem přes 215 milionů dolarů má zajistit tomuto Jeepu dobrou prodávanost i v příštím století. Z hlavních změn je zvenčí patrna pozměněná maska chladiče a jemné zakulacení mnoha dílů karoserie. Podstatně více úprav se však nachází uvnitř vozu. Celá přístrojová deska je nová s přehlednou kapličkou a ergonomicky umístěnými ovl. prvky. Volant se standardně montovaným airbagem je rovněž nový. Ventilační a topná soustava je posílena o 30 procent. Přepracováním prošlo i uložení pohonných jednotek, čímž se dosáhlo snížení hluku i vibrací pronikajících do interiéru. Terénní vlastnosti byly posíleny zvýšením torzní tuhosti karosérie o plných 40 procent. Dále byla zavedena nová generace čtyřkanálového ABS a klasická plechová nádrž byla nahrazena moderní plastovou s objemem 76 litrů. Jízda tímto vozem po normálních silnicích je sice poměrně příjemná, ale přesto je naklánění vozu výrazně vyšší než u běžných osobních vozů. Co nám dále celkem dost vadilo, byl neuvěřitelně velký účinek posilovače, díky čemuž se i při minimálním pootočení volantem vůz pohyboval ze strany na stranu a neustálé korigování při delší jízdě dost unavuje. Výhodou je možnost vypnutí pohonu př. nápravy a tím snížit spotřebu paliva při jízdě po běžné silnici. Vypnutí, popřípadě zapnutí, je možno provézt i za jízdy, což mnohé vozy konkurence nedovolují a je nutno s nimi zastavit. Po nájezdu do terénu se ale vše obrátilo a Cherokee začal ukazovat svou pravou terénní tvář. Počáteční slabší terén jsme hravě zvládli i bez redukce. Po dojetí k pořádnému svahu jsme zařadili redukci a díky dobře táhnoucímu turbodieselu a velkým nájezdovým úhlům jsme nenašli terén, jímž by Cherokee neprojel. Co nás překvapilo, byla skutečně velká tuhost karoserie, neboť i když se jedním předním kolem najelo na svah a zadní kolo se vznášelo ve vzduchu, v interiéru díky minimálnímu krutu karoserie nic nevrzalo ani nepraskalo, tak jako se u poloterénních vozů stává. Motor s výkonem 85 kW a velkým točivým momentem 300 Nm při 2000 otáčkách je pro jízdu v terénu vhodný právě díky nízko položenému točivému momentu. Hluk motoru je v kabině sice patrný, ale nijak se neodlišuje od jiných vozů s dieselem. Interiér vozu je poměrně strohý (viz foto), ale plně odpovídá programovému určení tohoto vozu (luxus najdete v Grand Cherokee). Kritiku zaslouží málo místa na nohy na zadních sedadlech, stejně jako špatný přístup na ně malými dveřmi. O to větší je zavazadlový prostor (viz foto). Námi testovaný vůz byl slušně vybaven např.: 2x airbag, rádio se 4mi reproduktory, tónovaná skla, posilovač, klimatizace, samosvorný diferenciál, kůží potažený volant a litá kola 15 , dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovl. oken a zrcátek. Celkově se tedy jedná o povedený vůz pro svůj účel - jízdu ve středním a těžkém terénu. Při rozhodování se o koupi tohoto vozu je však nutno si dobře rozmyslet, kolik času tento vůz skutečně stráví v terénu a kolik na běžné silnici. longchamp soldes louis vuitton borse christian louboutin uk shoes
auto.cz