Dacia Logan 1,4
Detail recenze vozu
Dacia Logan 1,4
Rozvor větší než Octavia, zavazadlový prostor 510 litrů, šířka o 9 cm větší než Fabia, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13 sekund, cena 199.900,-Kč. Před rokem nepravděpodobné, dnes realita. Pozornost nejen české motoristické veřejnosti již déle než půl roku přitahuje nový výrobek francouzského koncernu Renault, který na přídi nese značku Dacia a na zádi jméno Logan. Světová premiéra, zahájení prodeje v listopadu i naše první jízdní dojmy byly velmi sledované události a proto se k tomuto automobilu vracíme redakčním testem. Dacia se vrací Automobilka Dacia byla založena v roce 1966 v Colibasi. První licenční smlouva se společností Renault byla podepsána v roce 1968 a týkala se výroby modelu Dacia 1100 (licence Renault 8) v Rumunsku. Po této první zkušenosti se společností Renault přišel rok 1969 a výroba modelu Dacia 1300. To už byl vzorem Renault 12. Rumunskou značku si pamatuje řada lidí hlavně z dob ulysse nardin freak replica replica omega speedmaster vacheron constantin overseas replica ulysse nardin replica replica hublot big bang replica chopard happy diamond patek philippe aquanaut replica replica patek philippe moonphase hublot caviar replica IWC Replica Watches před listopadem 1989. Vzpomínky jsou to všelijaké. Automobil s francouzským původem měl pro československého zákazníka vychovaného domácími škodovkami, východoněmeckými dvoutakty, polskými Fiaty a ruskými nedostatkovými Ladami zvláštní šarm. Převzetí rumunského výrobce pod křídla Renaultu (momentálně drží koncern 92,4% kapitálu automobilky Dacia) před několika lety vykrystalizovalo ve vývoj nových modelů, které budou mít šanci konkurovat i na rozvíjejících se nebo dokonce na vyspělých světových trzích. Výsledkem společného vývoje je projekt X90, jehož prvním představitelem je tříprostorový Logan. V plánu je údajně také minivan, užitková verze a kombi (od roku 2007), které budou vyráběny na celkem pěti místech světa (Rumunsko, Rusko, Maroko, Iran, Kolumbie) s cílovou roční produkcí 700.000 vozů ročně. Dacia Logan: automobilový low-end Novou Dacii jsme již krátce vyzkoušeli loni v listopadu. Jde tedy o naše druhé setkání s novým kandidátem na titul nejlevnější automobil trhu. Za poslední dva měsíce se v překvapivé jednotě snižují ceny konkurenčních nejlevnějších modelů, zpravidla formou seškrtání standardní výbavy. Příchod nové Dacie byl jistě jedním z významných faktorů, které ovlivnily současnou situaci. Hned několik automobilek totiž na českém trhu nabízí automobil s cenou začínající pod magickou hranicí dvou set tisíc korun. Ještě před několika lety bychom v této cenové skupině hledali i domácí produkci. V roce 2005 je ale vše jinak. Nejlevnější Fabia Junior je momentálnímu low-endu českého trhu vzdálena. Karosérie: jednoduchá a robustní Konečná výrobní cena byla pro konstrukci Loganu velmi podstatným měřítkem. Design automobilu je ale překvapivě originální. Designéři se snažili jak mohli, aby zamaskovali jednoduchá řešení, která se již u současných evropských vozů běžně nepoužívají. Příkladem mohou být viditelné panty víka motoru nebo nepříliš aerodynamicky chráněné stěrače. Koeficient odporu vzduchu karosérie dosáhl překvapivě vysoké hodnoty cx=0,36. Podílí se na tom jednak charakteristické tvary vozu, větší světlá výška, ale třeba také větší spáry mezi karosářskými díly. Rumunský automobil se vůbec nehlásí k francouzské eleganci, ani ke stylingu soudobých Renaultů. Velké hladké plochy kapot a boků vozu jsou narušovány jen plastovými ochrannými lištami, rozměrné dveře zasahují až do střechy. Druhý pár je nekompromisně zakončen vertikálním řezem, který dotváří robustní image vozu. Jednoduchost vládne také zádi, jejíž rohy zvýrazňují vertikálně orientované koncové svítilny, které jen minimálně omezují rozměry víka kufru. Třetí brzdové světlo našlo své místo v interiéru za zadním sklem. Exteriér Loganu celkem dobře maskuje skutečnou pořizovací cenu tohoto vozu. Nejlevnější Logan nemá nárazníky v barvě karosérie, ale ten náš za 216.900,- již ano, verze Lauréate má dokonce v barvě i rámeček masky, což dále podporuje celkový dobrý dojem z vozu. V nabídce jsou dokonce i originální patnáctipalcová kola z lehkých slitin za přijatelných 12.000 Kč. I bez nich budí Logan na českých silnicích velkou pozornost. Snad největší překvapení nás čeká při pohledu do rozměrových tabulek. Cenou zasahuje Dacia Logan na samé dno nabídky, ale rozměry nepatří minivozu nebo klasickému malému automobilu, nýbrž zástupci atakujícímu dokonce i konkurenty z nižší střední třídy. Samotný rozvor 2630 mm je mezi nejlevnějšími vozy na trhu unikátem. Srovnání s vybranou konkurencí zachycuje první tabulka s vnějšími rozměry. Logan prakticky nade všemi získává jednotky až desítky milimetrů.nike blazer louis vuitton outlet nike scarpe christian louboutin outlet louboutin uk christian louboutin outlet
auto.cz